QURAN IJAZAH

This program offers a unique opportunity in teaching the traditional way used by eminent Muslim scholars. The Ijazah is awarded based on successful completion of the program requirements. The Ijazah Program or”certification” in English has two tracks, the Quran Memorization & Quran Recitation.

Quran Memorization

Quran Memorization program is a supervised and systematic approach to memorize the Quran.  this program constitutes the reading and memorizing of the whole Qur’an by heart in the presence of an instructor. A certification of authentication, Sanad (comprising a chain of trustworthy narrators traced back to the Prophet Muhammed (PBUH) is provided upon the completion of the program. To enroll in the Memorization program, please follow these steps:

  • Contact the Admissions Office
  • Schedule an evaluation with an instructor. You will be required to perform a recitation. Students will be offered admission based on their fluency and talent.
  • Upon approval for admission, please use the admissions page to register online for classes

Cost of the Program:

The total cost of the Quran Ijazah program is $1,550 in which $50 is non-refundable Admission Fee, and $1,500 is the tuition for the program.

Payment Plan:

We accept two (3) different payment plans for the two (2) different tracks.

  • Quran Recitation Ijazah: $500 a month for three (3) months.
  • Quran Memorization Ijazah: $100 a month for 15 months.
  • Full Payment.

P.S. If a student completes either kind of Ijazah before completed the payment, he/she must pay the remaining balance before getting their Sanad.

 

Sanad Certificate

بسم الله الرحمن الرحيم

                   إجازة بقراءة القران الكريم و إقرائه برواية حفص عن عاصم  

نص السند المتصل إلى النبي محمد صلى الله عليه وسلم إلى رب العزة جل جلاله وعظمت ألاؤه:

الحمد لله الذي علم القران ، خلق الإنسان، علمه البيان ، والصلاة والسلام على عبده ورسوله محمد القائل : ( خيركم من تعلم القران وعلمه ) وعلى آله وصحبه ومن تبعه باحسان إلى يوم الدين وبعد :

فقد امتن الله عليّ أنا الفقير إلى عطاء الكريم الوهاب (معن خالد عبد الله القضاة) فحفظت القران الكريم برواية حفص ٍ عن عاصم من طريق الشاطبية على الشيخ الدكتور محمد عصام مفلح القضاة، وقرأ هو على الشيخ هود بن الشيخ علي سلمان القضاة.

وقد قرأ الشيخ هود على الشيخ محمد خيرو ياسين، وأخبره أنه قرأ ذلك على الشيخ محمد عز الدين العرقسوسي و أخبره أنه قرأ ذلك على الشيخ محمد بن صالح القطب وأخبره أنه قرأ ذلك على الشيخ أحمد الحلواني الرفاعي الجد وقرأ الحلواني الجد على الشيخ السيد أحمد المرزوقي شيخ القراء في الديار المصرية ثم في بلد الله الحرام مكة المكرمة و أخبره أنه قرأ ذلك على الشيخ إبراهيم العبيدي وأخبره أنه قرأ ذلك على الشيخ علي البدري وأخبره أنه قرأ ذلك على الحاج محمد الشهير يوسف أفندي زاده شيخ القراء بالديار القسطنطينية وأخبره أنه قرأ ذلك على الشيخ علي المنصوري وأخبره أنه قرأ ذلك على الشيخ أحمد سلطان المزاحي محرر الفن وأخبره أنه قرأ ذلك على الشيخ سيف الدين الفضالي وأخبره أنه قرأ ذلك على الشيخ شحادة اليمني وأخبره أنه قرأ ذلك على الشيخ ناصر الدين الطبلاوي وهو على شيخ الإسلام زكريا الأنصاري وهو على الشيخ محمد العقيلي النويري شارح طيبة النشر وهو على إمام القراء والمحدثين المحقق الإمام الشيخ محمد بن محمد بن محمد بن يوسف الجزري نفعنا الله تعالى ببركة علومه في الدنيا والآخرة وهو على الإمام العالم الصالح عبد الرحمن المبارك البغدادي شيخ القراء بالديار المصرية وهو على الإمام الشيخ محمد بن أحمد بن عبد الخالق المصري الشافعي المعروف بالصائغ شيخ القراء بالديار المصرية وهو على الإمام الشيخ علي بن شجاع العباسي صهر الإمام الشاطبي وهو عن الإمام أبي القاسم القاسم بن فيره بن خلف الشاطبي الرعيني الشافعي شيخ القراء بالديار المصرية وهو عن الإمام أبي الحسن علي بن محمد بن علي بن هذيل وهو عن أبي داوود سليمان بن نجاح، وهو عن الحافظ الكبير أبي عمرو عثمان بن سعيد بن عمر الأموي المعروف بالداني وهو عن أبي الحسن طاهر بن غلبون المقري وهو عن أبي الحسن علي بن محمد بن صالح الهاشمي الضرير المقرئ بالبصرة وهو عن أبي العباس أحمد بن سهل الأشناني وهو عن أبي محمد عبيد بن الصباح وهو عن أبي عمر حفص بن سليمان الأسدي الكوفي وكان ربيب عاصم وأعلم الناس بقراءته وهو عن أبي بكر عاصم بن أبي النجود وهو عن أبي عبد الرحمن عبد الله بن حبيب السلمي مقرئ الكوفة وهو عن الصحابة الأجلاء عثمان وعلي وابن مسعود وأُبي و زيد رضي الله عنهم أجمعين وهم عن سيد الخلق نبي الرحمة حبيب رب العالمين محمد رسول الله صلوات الله وسلامه عليه وهو عن جبريل أمين الوحي عليه السلام وهو تلقاه عن رب العزة جل جلاله وعظمت آلاؤه.

هذا، وقد أقرأتُ  الحافظ  :حمزة رفيق أنصاري فقرأ عليّ القرآن كاملاً غيباً عن ظهر قلب  فاستجازني فأجزته أن يقرأ و يقرئ بهذه الرواية، وإنني إذ أتقدم له  بالتهنئة القلبية أسأل الله تعالى لي وله وللمسلمين أجمعين التوفيق والسداد ، وأسأله الدعاء لي بالغيب وطلب المغفرة والرضوان ، وأوصيه  بدوام تلاوة كتاب الله عز وجل وتعليمه بالتحرير والإتقان وبذل الجهد في حسن الأداء، وأن يؤديه كما تلقاه بالتدقيق والإمعان والنصيحة ابتغاء وجه الله الكريم، عسى الله أن ينفعنا بذلك يوم لا ينفع مال ولا بنون إلا من أتى الله بقلب سليم ، وصلى الله على خير خلقه محمد وعلى آله وصحبه وسلم .

حررت  بتاريخ                                      خادم القران الكريم

                                                  د. معن خالد عبد الله سعيد القضاة

30 يونيو  2011  للميلاد

Register Here

mautic is open source marketing automation